dag 11 Aswan

1 januari 2013 - Sheyakhah Thalethah, Egypte

Hallo allemaal.
Vanuit een zeer zonnig Aswan een Gelukkig Nieuwjaar toegewenst.

We hadden een relaxed programma vandaag. We begonnen met een bezoek aan de Aswan dam. Een verplicht nummertje voor alle toeristen, is al in het reisprogramma opgenomen. De dames vonden het allemaal niet zo interessant, maar het uitzicht over het Nassermeer was zeer de moeite waard.
Met onze bejaarde gids ( een prachtige man met leuke verhalen) vervolgen we onze weg naar de Philea tempel. De tempel hadden we gauw gezien, dus hadden we nog tijd genoeg om een bakkie te doen op een zonnig terras en te genieten van het prachtige uitzicht over het water.
Met de boot terug naar het hotel om te lunchen op een......terras.
De middag hebben we grotendeels doorgebracht op een Feluka (een egyptische zeilboot) We zijn nog wel even uitgestapt voor een wandeling door een botanische tuin en later nog een keer voor een wandeling door een dorpje.
We gaan een kort nachtje tegemoed. De wekker gaat om 03.00 uur. Met onze ontbijttrommel op schoot vertrekken we naar Abu Simbel. Dus voor nu alvast weltrusten.....