dag 7 en 8 Luxor

29 december 2012 - Luxor, Egypte

Luxor. Gisteren was een lange reisdag van Assyut naar Luxor, we hebben een paar tempels en tombes bezocht, 's avonds even snel de Mac en vroeg naar bed. Ik was een beetje ziek, verkouden en een beetje koorts. Vandaar ook geen blog.
Vandaag werden we om 5:30 gewekt zodat we lekker vroeg in The Valley of the King's waren. Helaas mocht je camera het terrein niet op, die hebben we dus in de bus achter moeten laten, ik heb nog wel een paar foto's met m'n mobiel kunnen maken. Daarna na Deir al-Bahari, dat is de doden tempel van Hatsjepsoet, zij heeft jaren lang over Egypte geheerst en heeft een aardig bouwwerk nagelaten. We hebben weer met de groep Egyptisch geluncht, daarna nog een tempel bezocht waarvan ik de naam al weer kwijt ben. Het was de bedoeling dat we als afsluiting een ritje op een kameel zouden maken maar toen wij daar aankwamen waren alle kamelen op. Ze waren waarschijnlijk bezig met hun laatste rondje, misschien gaan dit morgen nog doen. Vanavond gaan we weer met de groep eten in een Egyptisch restaurant.

1. Van Nierop:
    29 december 2012
    Maak je nog een foto als je op kameel zit ?
    ik wens je nog veel plezier en kijk genot.
    Groetjes Ma
  2. Marco:
    30 december 2012
    Kamelen op? Een ritje op zo'n beest hoor er wel bij hoor!
    Geniet van de jaarwisseling in het bijzondere Egypte.