dag 9 Luxor

30 december 2012 - Luxor, Egypte

Vanochtend konden we tot 8 uur uitslapen, niet dat de moskee naast het hotel daar rekening mee houdt. Die begon gewoon om 5 uur met z'n oproep tot gebed wat direct beantwoord werd door de straathonden die spontaan begonnen te janken, waren waarschijnlijk ook chagerijnig dat ze wakker gemaakt werden. Maar goed, toch een soort van uitslapen. We zijn per koets naar Karnak gereden waar we tot 12 uur zijn gebleven. Karnak is het grootste tempel complex ter wereld en het was er verschrikkelijk druk, maar ook er indrukwekkend om te zien. Met de koets ook weer terug naar het hotel. De rest van de dag mochten we zelf invullen. Wij hebben samen met Marielle op een dromedaris een tochtje door een boerendorp langs de Nijl gemaakt. Daarna terug naar het hotel en even uitrusten, Sonja is ook wat grieperig daarom even snel naar de Mac en dan naar bed. Morgen weer vroeg op want dan vertrekken we naar Aswan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Van Nierop:
    30 december 2012
    jammer dat Sonja ziek is ,want ze wil toch wel alles mee maken . ik wens ze beterschap en hopelijk nog veel plezier,
    Groetjes Ma