dag 4

25 december 2012 - Qism Minya, Egypte

Vandaag is een reisdag, we reizen van Cairo naar El Minya. Onderweg hebben we een tussenstop bij de rode piramide, hier zijn we in de piramide geweest, eerst via een trap aan de buiten kant zo'n 20 meter omhoog waar de ingang is, als je eenmaal binnen bent ga via een gang van anderhalve meter breed en 1 meter hoog zo'n 100 meter steil naar beneden, dan sta je uiteindelijk in het midden onder de piramide in een behoorlijk grote ruimte vanwaar je via een trap naar de tombekamer kon kijken. Terug uiteraard via dezelfde weg dus we hebben onze ochtendgym weer gehad. De reis naar het zuiden gaat langs een kanaal waar je een goed beeld krijgt van het boerenleven langs het water. Alles draait om het water ik heb bootjes met vissers gezien, vrouwen die de was en de afwas deden in het water maar ook plekken die als afvaldump gebruikt werden.het grappige is ook dat veel jongeren hier met hun smartphone bezig waren. Dus het zal wel meevallen met de armoede. Na een lange rit door de woestijn zijn we uiteindelijk in ons hotel aangekomen. We gaan zo met de hele groep eten en daarna na bed, morgen vertrekken we al weer om 8 uur voor excursies in de omgeving.

1. Van Nierop:
    25 december 2012
    Wat lijkt me dat vermoeiend al die trappen
    Maar jullie hebben nog goede condietie
    Verder nog vel genieten en groetjes Ma
  2. Yvette:
    25 december 2012
    Klinkt goed.. Hoofd gestoten?
    Handig zo n smartfoon.