Dag 18 van Page naar Williams

5 juni 2012 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag zetten we onze reis voort naar Williams. Dit stadje ligt te midden van de dennenbomen en in een klimaatzone die opmerkelijk frisser is. De temperatuur zakt met 10 graden naar 27 graden. Een stuk aangenamer dus.

Echter voordat we zover zijn, maken we 's morgens eerst een tour naar de Antelope Slot Canyon bij Chief Tsosie. Na een bumpy ride in een open pick-up truck met bAntelope canyonankjes (al een avontuur op zich!), komen we aan bij de Canyon. De Antelope Canyon is een prachtige bergengte van 2m breed en bijna 200m lang. De okerkleurige wanden zijn op een verbazingwekkende manier door overstromingen en wind geboetseert. De kleuren veranderen naar gelang de stand van de zon en dompelt de rosten in een oranjerode gloed. Het was fantastisch mooi en hebben er wat bijzondere foto's aan overgehouden!

We gingen ook nog even langs Horseshoe Bend. De Colorado slingert zich horseshoe bendhier rond een grote rotsblok die je vanaf de rotswand kunt zien. Een werkelijk niet te missen beeld, wat natuurlijk vastgelegd moest worden. Erg mooi om gezien te hebben.

We verblijven 2 dagen in Williams en morgen staat een dagje Grand Canyon op het programma........

1. de reedijkjes:
    5 juni 2012
    Goedemorgen! Wat een leuke maar met name mooie reis maken jullie. Geniet lekker verder! Hier gaat alles goed. Het zonnetje schijnt vandaag! Dus ik kan mijn bruine kleurtje hopelijk een beetje bijhouden. Elise vond jullie mail kaart prachtig ze kreeg spontaan de slappe lach, die zingende kippen waren ook wel erg grappig! Ze heeft een hele leuke verjaardag gehad.
    Dikke knuffels van ons alle vier. groetjes Martine, Ernst, Elise en Bas
  2. Van Nierop:
    5 juni 2012
    wat een prachtige foto dat ziet er mooi uit maar in het echt is het natuurlijk veel mooier geniet er maar weer van . Het is hier nu droog maar nog wel erg fris .
    Groetjes Ma