Dag 21 van Barstow naar LA

8 juni 2012 - El Segundo, California, Verenigde Staten

Alweer onze laatste reisdag! vandaag reizen we naar LA, waar we 21 dagen gelden gestart zijn.

In de ochtend gaan we eerst nog even langs Calico, een verlaten mijnstad en nu een toeristische trekpleister. Het stadje werd gesticht in 1881 en nadat de laatste bewoonster stierf in 1960 was het volledig uitgestorven. Zes jaar later werd Calico het een provinciaal park. Vandaag de dag kun je in Maggy's Mine ervaren onder welke omstandigheden de toenmalige mijnwerkers werkten.

Dat was onze laatste uitstapje van de reis en nu op naar LA. Het is druk in LA, maar inmiddels ervaren rijdt Sonja ons soepeltjes naar ons hotel. Nog even een middagje relaxen en jawel ze hebben een zwembad. Terwijl Sonja en Helen nog even van de zon en het zwembad genieten, brengen Marco en Ronald de huurauto terug. Er is geen shuttleservice bij de autoverhuurder en de taxi die de mannen aanschoten wilde hen niet vervoeren, omdat de rit niet in zijn zone lag. Een aardige (maar een beetje typische) Amerikaan hoorde de weigering van de taxichauffeur en bood Marco en Ronald een lift naar het hotel aan. Verbaasd over deze spontane gastvrijheid namen de mannen dit aanbod aarzelend aan. Het werd een geweldige rit terug naar het hotel, zonder enige bijbedoelingen van de bestuurde. Prachtig! Zo zie je maar weer.

Morgenochten zullen de koffers weer gepakt staan voor ons vertrek van morgen.

Wat een geweldig land, met een oprecht gastvrije bevolking. Gepakt met een mooie ervaring rijker morgen weer op weg naar ons kikkerlandje..........

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. de reedijkjes:
    8 juni 2012
    Wij wensen jullie een hele fijne terugreis! We horen jullie van het weekend wel! Dikke knuffels van Ernst-Jan, Martine, Elise en Bas
    Ps. Vergeet je regenjas niet aan te trekken!!!!! Het regent!!!!
  2. De Heertjes:
    8 juni 2012
    Wat een super vakantie hebben jullie beleefd! Dat nemen ze jullie nooit meer af. Ik hoop dat jullie een voorspoedige terugreis hebben en met zijn vieren tegelijk weer in Nederland terug zullen zijn. Bedankt dat we deelgenoot mochten zijn van jullie geweldige reis!
  3. Van Nierop:
    8 juni 2012
    Hallo Luidjes dat is het dan , einde verhaal , maar we zullen er nog wel meer van horen, leuk dat ik het iedere dag heb kunnen volgen. Goede reis terug, Slaap lekker in het vliegthuig want dat duurt nog wel een paar uurtjes . Groetjes Ma
  4. Jun:
    8 juni 2012
    Bon Voyage! & Bedankt voor de mooie blog ...