Dag 8 naar Sequoia -Wuksachi Village

26 mei 2012 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

We hebben SNEEUW!!

Vandaag van Mariposa een rit van ruim 3 uur naar Sequoai Wuksachi Village op 2300 meter hoogte. Gisteren moesten we ons nog flink insmeren tegen de brandende zon (Marco had zelfs sokjes van Helen verknipt om over zijn verbande handen te doen) rijden we nu met -3 graden de sneeuw in! Het moet niet gekker worden.....

Onderweg nog een California Condor zien vliegen. Helaas te kort om deze vast te kunnen leggen. Wie weet krijgen we nog een keer de gelegenheid.

Net ingechecked bij de Wuksachi Lodges. We moesten een bear awareness tekenen! Alles moet uit de auto, dus beren genoeg in de omgeving! We zullen het meemaken (op een veilige afstand!)

We laten het jullie weten..........

General ShermanNog geen beren gezien maar wel de oudste boom te wereld, met z'n 2200 jaar is de "general Sherman" niet alleen heel oud hij is ook behoorlijk groot (83 meter) en dik (omtrek van 31 meter) daar moestern we natuurlijk even mee op de foto.

1. De Heertjes:
    26 mei 2012
    Beren, sneeuw en verbranden, ben ik blij dat ik in Nederland ben!
    Hier hebben we zon zee en terrasjes hihihi. Enjoy!
  2. Van Nierop:
    26 mei 2012
    Wat staat de oude boom recht op, wel een duidelijke foto heel mooi
    jullie maken daar van alles mee bloed heet en zeer koud ,
    het is hier nog steeds prachtig weer ik hoop ook volgende week ,
    want dan ga ik weg maar volgens de berichten gaat het veranderen maar ik zie het nog wel, verder nog veel plezier .
    En groetjes Ma
  3. Stefan:
    27 mei 2012
    wat is een bear awareness ??