Dag 2

14 mei 2013 - Geysir, IJsland

Vandaag hebben we de hele dag om de omgeving te verkennen, we zijn begonnen in het nationaal park Thingvellir. Dit gebied is de scheidingslijn tussen het Noord-ScheurAmerikaanse en het Europese continent. Hier kun je goed zien dat IJsland door de beweging van de continenten uit elkaar getrokken wordt. Overal zie je scheuren en diepe kloven sommigen met kristalhelder water. Door het uitstekende weer (geen wolkje aan de lucht vandaag) hebben we nog een lekker stuk door het gebied kunnen wandelen.

Over het weer gesproken, wij zeggen altijd dat het in Nederland zo hard waait, maar hier is het nog een stukje erger, hier stormt het volgens mij altijd. We zijn hier pas 2 dagen maar de wind waait hier tot nu alleen maar continu en hard.

Na Thingvellir zijn we op ons gemak naar de waterval Gullfoss gereden. De Gullfoss is een waterval in de Hvítá (Witte rivier) in Zuid-IJsland. En is een van de mooiste watervallen van IJsland. Verder zijn we vandaag niet gekomen. Morgen gaan we reizen. Hopelijk zien we nog wat moois onderweg :-)

1. De Heertjes:
    14 mei 2013
    Ziet er weer prachtig uit! Veel plezier nog
  2. Van Nierop:
    14 mei 2013
    Hier heeft het gisteren ook behoorlijk gewaait maar wat een mooie fotos zijn dat ook die van gisteren zijn erg mooi verder wens ik jullie morgen weer een fijne dag