IJsland Dag 3

15 mei 2013 - Kirkjubæjarklaustur, IJsland

Vandaag gaat het rondje Ijsland echt beginnen, we rijden naar het zuiden om uiteindelijk op snelweg "1" uit te komen. Dit is de weg die wij vanaf nu grotendeels gaan volgen en die ons als alles goed gaat weer terug brengt naar Reykjavik. Ons hotel van vandaag staat in de plaats met de onuitsprekelijke naam: Kirkjubæjarklaustur (wat zoveel betekend als kloosterkerkboerderij) maar onderweg is genoeg te zien zodat wij over de 240 Km de hele dag gedaan hebben. Als eerste komen we de SeljalandsfossSeljalandsfoss tegen, dit is een waterval van 65 meter hoog met als bonus dat je er achterlangs kan lopen, je wordt wat nat maar het is erg leuk.

Vlak na de Seljalandsfoss is al weer de volgende in waterval in zicht, de Skogafoss, deze waterval is 60 meter hoog en 25 meter breed. Hier is een pad de berg op gemaakt zodat je boven de waterval kan komen. Hebben we natuurlijk gedaan. Vervolgens zijn we naar "Black Beaches" gereden. Dit is een zwart kiezel stand met steile kliffen en veel broedende vogels. Hier hebben we een wandeling gemaakt naar de vuurtoren Dyrhólaeyjarviti. Vanaf het strand zijn we rechtstreeks naar ons hotel gereden, mooie kamer met een bad, lekker een uurtje ingelegen.

1. Van Nierop:
    16 mei 2013
    ook weer hele mooie foto,s jullie genieten er wel van nu kan het nog groetjes ma
  2. Van Nierop:
    16 mei 2013
    ik schrijf wel steeds maar ik zie vandaag niets staan veel plezier groetjes ma