IJsland Dag 4

16 mei 2013 - Kirkjubæjarklaustur, IJsland

Vandaag zijn we de hele dag in het Nationaal Park Skaftafell geweest.De zon liet het in de ochtend een beetje afweten.Hierdoor hebben we wel mooie foto's kunnen maken van de bijzondere wolkendekken. In de ochtend hebben we en rondwandeling gemaakt, met als hoogtepunt  de waterval Sfartifoss.Gelegen in een kom, gevormd door zwarte gegolfde stenen, heel apart.

In de middag hebben we een gletsjerwalk gedaan. we hebben gelopen op de gletsjer svinafellsjokull ( over de (plaats)namen breek je hier je tong, niet uit te spreken, maar gelukkig kunnen we altijd zeggen "we hebben de foto's nog")

Gewapend met stijgijzers en een pikhouweel zijn we op pad gegaan. Een aparte manier van lopen, maar dat hadden we al gauw onder de knie. je zou denken dat je op wit ijs loopt maar dat is hier niet meer zo sinds 2010, sinds de grote vulkaanuitbarsting. We weten allemaal welke ik bedoel, het vliegverkeer was daardoor een paar weken ontregeld.

Gelukkig heeft de zon zich vanmiddag wel nog even laten zien, dat maakt de foto's een stuk mooier.

Morgen reizen we verder naar het oosten en doen we onderweg het ijsmeer Jokulsarlon aan. Als het allemaal loopt zoals gepland wordt ook dit weer een bijzondere dag.