IJsland Dag 9

21 mei 2013 - Laugar, IJsland

Hallo allemaal,

we hebben weer internet.Wat zijn we thuis toch weer verwend.

Een kleine terugblik, eergisteren hebben we een rit langs de fjordenkust gemaakt in het oosten van Ijsland. Een mooie rit met veel vergezichten en veel verschillende vogels.

Gisteren zijn we naar de grootste waterval van Ijsland geweest, de Dentifoss.

Om daar te komen moesten we toch echt door de sneeuw. Hier op de hooglanden liggen nog dikke pakken sneeuw, het loopt een beetje ongemakkelijk maar ook daar wen je aan.

Daarna naar de borrelende modderpoelen. Wat een stank zeg!!

Maar prachtig om te zien, een kleurenpracht.

Vandaag hebben we een rondje gereden om het Myvatn meer.

Veel wandelgelegenheid, vogels gespot.

Qua weer hebben we alles gehad vandaag, regen,hagel, wind maar ook hebben we de zon gezien. Voor de foto's wel prettig,

Morgen gaan we naar Husavik, op walvissafari en hopen we de papagaaiduikers (vogels) eindelijk te zien. Dit alleen als het weer meezit.

21 mei 2013
    wat een duidelijke foto,s ik ben ook echt beniewd naar de foto,s van de vogels zo als je schrijf zo veel verschillende
    Maar geniet er van ik zie het wel als jullie thuis zijn.
    groetjes Ma
  2. Marco:
    22 mei 2013
    Hallo vakantiegangers!

Zo te zien genieten jullie volop van deze bijzonder vakantie. Wat een gaaf vooruitzicht om morgen walvissen te gaan spotten! We hebben dit 1 keer in Canada morgen ervaren en wij vonden het een geweldige ervaring. We zijn benieuwd!
    ps. Volgens mij is de vogel is een Grauwe Franjepoot :)