Dag 1 Nieuw Zeeland

12 februari 2014 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Wauw, we zijn er, letterlijk aan de andere kant van de wereld.

Daar sta je dan (begon het koningslied ook niet zo?) te wachten voor de paspoort controle nog half slaapdronken want echt lekker slapen in een vliegtuig doe je natuurlijk niet. Ben je daar na 45 minuten eindelijk doorheen willen ze ook nog naar je wandelschoenen kijken, omdat je op een formulier hebt opgegeven dat je "outdoor" spullen bij je hebt. Aansluiten in de volgende rij dan maar, Een half uurtje later staat een douanebeambte je zolen te inspecteren op achtergebleven modder sporen van een vorige vakantie. Gelukkig waren ze mooi schoon (bedankt Son) en mogen we eindelijk Nieuw Zeeland in. Even de huurauto opgehaald, een Toyota Corolla,  hé zo één hebben wij er thuis ook . En daarna op weg naar Halkett Lodge voor de eerst overnachting, dat is gelukkig maar 20 km rijden, dan kunnen we vast een beetje wennen aan het links rijden. Behalve dat het stuur aan andere kant zit hebben ze ook de ruitenwisser en de richtingaanwijzer omgedraaid, dus bij elke afslag worden de ruiten een beetje schoner en ziet niemand waar we heen willen. Vandaag doen we niets meer, even bijkomen, en vroeg naar bed, morgen begint het echt.

1. Van Nierop:
    12 februari 2014
    ja dat valt wel tegen zo,n reis maar ik hoop dat je de afgelopen nacht toch lekker heb geslapen en dan begint jullie vakantie echt dus nu maar genieten
    Groetjes Ma
  2. Van Nierop:
    12 februari 2014
    ik hoop dat je nu lekker he geslapen en dat jullie nu kunnen gaan genieten groetjes Ma
  3. De Heertjes:
    12 februari 2014
    Went best snel zo'n auto. straks in Nederland moet je vast weer wennen. geniet ze!
  4. Yvette:
    12 februari 2014
    Gelukkig zijn de ruiten iig schoon..
    En dan maar hopen dat je op de rotonde ook de goede kant op gaat :)
    Veel plezier
  5. Carla van hout:
    12 februari 2014
    Fijn dat jullie veilig op de plek van bestemming zijn. Heel veel plezier in kiwi's land. Let op de rotondes, haha.
  6. Marco:
    12 februari 2014
    Haha, wat een binnenkomer! Bij ons is het nu 18.20 uur, dus bij jullie komt de zon al weer op en gaat de eerste reisdag bijna van start. Enjoy!
  7. Rosa:
    13 februari 2014
    Op naar de maori's de kiwi's de tiki's ik ben benieuwd!
    Have fun! Groetjes Rosa