Makarora dag 2

22 februari 2014 - Makarora, Nieuw-Zeeland

Alweer een geweldige dag gehad vandaag. We zijn vanochtend gestart met een helikoptervlucht door een klein gedeelte van het enorme National Park Mount Aspiring. De helikopter heeft ons vervolgens gedropt, vandaar hebben we lopend de rivier gevolgd tot het punt waar een jetboot ons weer oppikte voor het laatste stuk. That was fun, hey mate..Ik moet zeggen de jetboot was leuker dan de helikopter, de bestuurder van de boot had er zin in en scheurde als een gek over het water, met bijna haakse bochten en een paar keer een donut op het water, echt gaaf.

We logeren in een huis op het terrein van een ranch van 3800 hectare groot, met 1500 schapen, 1200 herten en 500 runderen. We hebben vanmiddag een rondleiding gehad van Allen die al jaren op de ranch werkt, je loopt dan niet langs een paar stallen maar gaat met een 4x4 Landrover kilometers de bergen in op zoek naar de herten en de schapen. HertenWe zijn jammer genoeg net een paar dagen te vroeg om het schapenscheren mee te maken, ze starten hier a.s. maandag mee.Goede scheerders kunnen binnen een minuut een schaap helemaal scheren, had ik wel willen zien. Allen was nog zo vriendelijk om ons bij hem thuis uit te nodigen voor een kopje koffie. We hebben zijn huis met schitterende tuin kunnen bewonderen (het huis staat overigens te koop voor geïnteresseerden). Omdat dit zo'n afgelegen plek is hoeven we ons gelukkig geen zorgen te maken over het eten, de beheerster vult elke dag de koelkast met het avondeten wat we alleen hoeven op te warmen en ontbijt voor de volgende ochtend, echt prima geregeld. Morgen gaan we deze mooie plek verlaten, maar we zullen er ongetwijfeld weer iets moois voor terug krijgen.

1. Van Nierop:
    22 februari 2014
    dat ziet er nog een goed uit het maak maar veel plezier en genieten doen jullie al liefs ma
  2. Marco:
    In een woord GEWELDIG!
  3. Robert und Rosie:
    22 februari 2014
    Wenn du tatsächlich Bungy gesprungen bist, Sonja, dann hast du unseren Respekt. Ansonsten liest sich das Ganze, wie ein Abenteuer-Urlaub. Weiterhin viel Spaß!!!!!!!