Makarora

21 februari 2014 - Makarora, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

we zijn een paar dagen vrij geweest(ha,ha)
Op dinsdag zijn we uit Dunedin vertrokken om de schapenroute te volgen. Deze route gaat via het zuiden en ra,ra wat kom je onderweg tegen. Het leukste is natuurlijk om in een kudde schapen terecht te komen en dat gebeurde ook.Sheep
Zodra de deur van de auto opengaat gaan ze toch in hun achteruit, een beetje bang zijn ze wel. De route brengt ons naar het zuidelijkste puntje van het zuidereiland, het plaatse heet Bluff.
Op de richtingaanwijzer daar zag ik dat we 20.000 km van huis zijn. Das wel ver he?.Vanaf hier gaan we op zoek naar onze volgende overnachting. We vinden een prachtig huis(je) midden in het bos. Van alle gemakken voorzien maar niet van internet (en ook geen jacuzzi).

Woesdag hebben we een dagtocht gepland naar de Doubtfull sounds.
Een boot brengt ons naar de mooie fjordenkust aan het westen van het zuidereiland.
Hier zijn we de hele dag mee onderweg en moe dat we zijn na de boottocht! We vallen als een blok in slaap.

De donderdag brengt ons naar de Milford sound. Onderweg lopen we nog een pittig stukje de berg op.Mirror Lake Want ja, anders komen we niet aan onze lichaamsbeweging. We doen ook de Mirror Lakes aan, de naam zegt het al he. Prachtig!!

En dan de vrijdag, jaja.
Ik sta nog stijf van de adrenaline, maar dat komt zo....
We reizen vandaag weer een stukje noordelijker, eerst naar Queenstown. Daar nemen we de gondel naar boven om van het prachtige uitzicht te genieten.BungyHet zonnetje schijnt volop dus wat wil je nog meer. Nou ik weet het wel. Hier kun je ook bungeejumpen. This is the place to be. Op de prachtige oude brug is een platform gemaakt met camera's die elke meter vastleggen van de sprong. En raad eens..ik (Sonja) heb de sprong in het diepe gewaagd en Ron heeft gefilmd. Wat een heerlijk gevoel (het shaken komt pas later, maar dan sta je alweer veilig op de grond)

Nu ik dit zit te typen zijn we in Makarora beland. De koelkast staat vol, we hoeven alleen af en toe wat op te warmen. Kaye is een echte kokkin, als we dit allemaal op moeten eten! Morgen brengt ze een nieuwe voorraad.
We zitten op een ranch, dus dat houd in dat er ook een rondleding volgt op de boerderij. Misschien krijgen we dan ook nog iets van het schapenscheren te zien.
En als het weer morgen mee zit stappen we in de helicopter

1. Van Nierop:
    21 februari 2014
    Ik vermoede al dat jij het was ik vind het maar eng maar alles is goed gegaan je heb het toch maar weer gedaan
    ik wens jullie nog veel plezier maar daar zal het niet aan liggen
    veel liefs ma
  2. De Heertjes:
    21 februari 2014
    Wohw wat super gaaf Sonja! Je maakt toch wat mee zo op je oude dag hahaha. Adrenalinejunkie ben je hoor. Nee zonder gekheid, super dat jullie het zo naar je zin hebben, geniet nog maar het is jullie gegund hoor!
  3. Marco:
    21 februari 2014
    Hello again! Wat een avontuurlijke reis beleven jullie nu al en jullie zijn nog maar net begonnen. Wow stoer hoor Sonja, budgeejumpen fantastisch, echt wat voor jou om te doen. Je broer ziet nog net niet groen van jaloezie (hihihihi). Op naar het volgende avontuur........
  4. Carla van hout:
    23 februari 2014
    oooo
  5. Carla van hout:
    23 februari 2014
    Hallo luitjes down under, super tof, die Sonja die durft!!!!!!!! Wat een avontuur. We hebben erbij mondzorg Delft ook een nieuwe schaapje bij. Ivana heeft donderdag een wolk van een dochter gekregen, haar naam is Joy Felina moeder en dochter maken het goed. Veel plezier en doe de kiwi's groeten. Veel liefs Carla