walvis spotten

28 februari 2014 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

It's a beautiful day.......the sun is shining.....Wij gaan vandaag weer op een boot op zoek naar de walvissen (mm waar hebben we dit eerder gedaan? de afloop was toen wat minder!) Maar een wat luxere boot doet wonderen.We hebben allemaal een zitplaats binnen en mochten niet vrij rondlopen alleen als dat nadrukkelijk gezegd werd en de boot stillag. PotvisWe hebben inderdaad 2 potvissen gezien (ook zo met de staart omhoog) en een hele groep dolfijnen.we beleven foto's maken.Het waren de zogenaamde tuimelaars, de acrobaten onder de dolfijnen. En als toetje kwamen er ook nog Albatrosalbatrossen ons vergezellen. Die beleven om de boot vliegen en landde voor de boot op het water (hadden we daar vorige week al niet op staan wachten?) Op de weg naar huis gaan we nog langs de Lavendelfarm. Een nederlands echtpaar runt de farm al 20 jaar en tja je begrijpt het al, alles wordt hier van Lavendel door de mensen zelf gemaakt, van zeep,cremetjes tot aan het ijs aan toe. Dat ijsje laten we ons goed smaken.We zijn net op tijd weer thuis voordat het begint te regenen en dat doet het nu nog steeds.........

1. Van Nierop:
    28 februari 2014
    Wat leuk zo,n slingerland weg gelukkig hebben jullie toch nog dolfijnen gezien en pot vissen geniet er nog maar van want het gaat al aardig op schieten jullie vakantie
    Groetjes Ma
  2. Marco:
    28 februari 2014
    Voor ons is het al weer heeel lang geleden dat we in Canada walvissen hebben gezien, maar is het niet indrukwekkend! Weer een geweldig mooie ervaring om mee naar huis te nemen, maar zover is het voorlopig nog niet. Enjoy!
  3. Carla van hout:
    4 maart 2014
    Wat cool dolfijnen en aanverwante artikelen, en dan daarna ook nog lekker ruiken. wat wil een mens nog meer. Heel veel plezier. Hier alleen vieze mondjes, haha