Dag 3

26 februari 2015 - Nyksund, Noorwegen

Hallo allemaal, het is op dinsdag en woensdagavond niet gelukt om het noorderlicht nog een keer te aanschouwen. We hebben nog 3 kansen. Op woensdag zijn we naar het spacecenter geweest waar we een noorderlicht expeditie in de ruimte hebben nagespeeld. Ieder een rol en in overall. Na een heerlijke strandwandeling zijn we naar de huskyfarm gegaan om 2 reisgenoten op te halen die daar een tocht hadden gemaakt. Wij mochten ook nog even met de honden knuffelen. Ik ben achter het hek gebleven hoor. Niets voor mij maar Ron vond het geweldig. Die beesten waren door het dolle heen zoveel aandacht. Vandaag zijn we op de rendierfarm geweest. Een bijzondere ervaring. Die Sami (lappen) leven echt van de rendieren. Na het levensverhaal over de familie is het tijd om de rendieren te voeren. Let op de foto, die is uniek. Mij zie je niet zo gauw met dieren, maar vooruit..... Toen was het voor ons ook etenstijd. Een stoofpotje met rendiervlees, gemaakt door de gastvrouw. Nu is het weer wachten op...........