Noorderlicht

24 februari 2015 - Andenes, Noorwegen

Hallo allemaal,

We zijn veilig aangekomen in noord Noorwegen. De overstap in Oslo was toch niet wat we gewend zijn. Niet via een gate maar over het platform door de sneeuw. We zij  in Europa toch? We hebben gedineerd in een hotel, gelijk na het eten het thermoondergoed aan en gaan we op stap waar we deze  reis voor geboekt hebben. Op zoek naar het noorderlicht. Zie je ons staan in het berebontje starend naar de hemel? De fototoestlellen allemaal ingesteld en het wachten is begonnen. Na een uur wordt het wachten beloond en zien we het noorderlicht. In allerlei verschillende vormen, van een rechte streep tot een wapperend gordijn.  Ik geef toe het was wat flauw licht, het kan altijd beter, dus proberen we het de komende dagen gewoon nog een keer. Vandaag gaan we op pad naar onze volgende slaapplaats. Onderweg doen we een vrijetijdscentrum aan waar we een wandeling op sneeuwschoenen maken. Dat was hard werken, maar zeer de moeite waard en wat hebben we gelachen. Er was ook een spel dat je met zijn drieën op een ski moet en dan proberen tegelijkertijd te glijden. Nou wat denk je, er hebben een paar in de sneeuw gelegen! Ik was het niet! En nu om 22.00 uur is het wachten weer begonnen, het is  nog wat bewolkt maar dat kan over 5 minuten weer heel anders zijn

1. Yvette:
    24 februari 2015
    ZiEt er goed uit :)
    Fijne week!
  2. Van Nierop:
    25 februari 2015
    wat leuk dat je al een gedeelte heb ge zien van de noorderzon , ik wens jullie veel plezier . groetjes Ma
  3. Johan:
    25 februari 2015
    Da's genieten joh, we hoorden het van Antje afgelopen zondag dat jullie gingen. Ziet er goed uit, wel ff wennen zeker lopen in de sneeuw hebben wij hier haast niet gezien, ja 1mm , kikken. Nou geniet er van en gauw tot ziens. Groetjes uit een zonnig Beinsdorp
  4. Robert Moranc:
    26 februari 2015
    Ihr seid ja bekannt für Extremurlaub. Respekt!! Weiterhin viel Spaß!!