Dag 6 van Rapid City naar Buffalo

27 mei 2016 - Buffalo, Wyoming, Verenigde Staten

We moeten vandaag weer een paar kilometers maken. Dat betekend muziek hard en gaan...onderweg doen we een paar stadjes aan waar we koffie drinken en door de straten slenteren. Wat een oude meuk zeg, dit zijn geen stadjes zoals wij ze gewend zijn. Het hoogtepunt van de dag is een bezoek aan Devils Tower. Dit is een monoliet (alleen staande steen) van 264 meter hoog. Je kan hem beklimmen met speciale uitrusting, dat werd vandaag ook gedaan......alleen niet door ons. Wij wandelen op de gebaande paden!

Devils Tower 1Over het ontstaan van Devils Tower  bestaat ook een legende die wordt verteld bij de Native Americans, met name bij de Kiowa People. Volgens deze legende zouden ooit zeven zusjes en een broer in deze omgeving hebben gespeeld. De broer zou tijdens het spelen zijn veranderd in een beer, waarop zijn heftig geschrokken zusjes voor hem wegvluchtten. Ze kwamen bij een grote boom, die tegen hen sprak en die hen zei dat ze omhoog moesten klimmen. Terwijl de meisjes dat deden, begon de boom tot hoog in de lucht te groeien. Zij waren net buiten het bereik van de beer, die met zijn klauwen diepe groeven in de boomstam trok. De zusjes werden vervolgens in de hemel opgenomen, en werden de zeven sterren van het sterrenbeeld Grote Beer. Van de boom bleef alleen het onderste deel over; de stam versteende en de groeven zijn nog steeds duidelijk zichtbaar.

Mooi verhaal toch..

1. Van Nierop:
    28 mei 2016
    nou dat is zeker een mooi verhaal wel een zielig verhaal maar ja het is ook al eeuwen geleden dus wel mooi
    Veel liefs ma
  2. Marco:
    28 mei 2016
    Bijna 400km, dat is een aardig ritje :) en niet veel groen zo te zien. Op naar de natuur in Yellow Stone National Park!
  3. Rosa:
    28 mei 2016
    Ziet er weer gaaf uit hoor! Prachtig! Dat worden weer mooie foto boeken!! Heel veel plezier!! Groetjes Rosa