Dag 15 naar Voss

9 juli 2017 - Balestrand, Noorwegen

Vandaag weer een reisdag, we stappen al vroeg in de auto en melden ons om 10.00 uur bij de veerboot. We horen dat we de 2e halte moeten uitstappen. Oke, wat te doen bij de eerste stop. Dan allemaal van de boot af, even de auto keren en Flamweer terug dezelfde boot op. We hadden al gezien dat het in Voss regende, dus nog even niet naar ons huisje. De middag verblijven we in Flam. Hier rijdt het beroemde treintje, een van de mooiste routes van Noorwegen. Maar helaas....de komende dagen is de trein helemaal volgeboekt. We lopen nog wel een stuk gelijk op met de trein, maar dat is toch niet helemaal hetzelfde. We spelen natuurlijk ook nog wel voor toeristje, net als vele anderen. Er is net een cruiseschip binnen gevaren. hier wordt geitenmelk voor de Undredal geitenkaas gemaaktDaar komen pas veel mensen af......Na Flam zijn we nog even naar Undredal gegaan. In dit kleine dorpje wordt blijkbaar de beste geitenkaas van Noorwegen gemaakt. Dat is niet zo gek als je ziet welk uitzicht de geiten hebben :-)

1. Van Nierop:
    9 juli 2017
    Wat zijn ze weer mooi de foto,s daar is echt van alles te zien veel plezier nog.
    Groetjes Ma
  2. Johan:
    10 juli 2017
    Voss, met de kabelbaan naar boven geweest en genoten toe van het uitzicht, en weer lopend de hellingen af, jammer van de regen. Flåm heel mooi, en wat komen er massa's mensen van zo'n cruiseschip af. Genieten.