Dag 16 Bergen

10 juli 2017 - Voss, Noorwegen

SteindalsfossenWe gaan een dagje naar Bergen. Er naartoe rijden we een stukje om, om een mooie waterval te bezichtigen. Een waar je achterlangs kunt lopen. Een fraai gezicht maar wat een herrie....Koffiedrinken doen we vandaag in een souvenierwinkel, tussen de trollen en kerstballen. Vandaar door naar Bergen. Daar lunchen we in het park met uitzicht op de 320 meter Floyenberg. Natuurlijk gaan we met de kabeltrein naar boven om te genietenBergen van het mooie uitzicht over de stad. Terug gaan we lopen en komen op de vismarkt terecht. Echt iets voor ons......wel leuk om al de bedrijvigheid te zien. Bergen staat bekend om zijn grote hoeveelheid houten huisjes die je vindt in de kleine steegjes buiten de haven. Bryggen (de pier) met de houten huisjes is door Unesco tot werelderfgoed uitgeroepen! Bergen staat ook bekend om de vele regen, gelukkig vandaag even niet........Ron had op de terugweg de tunnelroute, wel 29 stuks!!!

1. Johan:
    10 juli 2017
    Bergen herinner ik me nog goed, heineken biertje €9.00.
    verder een hele mooie stad. succes met je verdere reis, o ja laat Sonja ff op haar facebook kijken, leuke foto van trouwerij E&T
  2. Van Nierop:
    10 juli 2017
    het ziet er weer prachtig uit
    Groetjes Ma