Dag 6 Rustig aan

30 juni 2017 - Beitostølen, Noorwegen

Vandaag doen we het rustig aan na de pittige wandeling van gisteren. We stappen in de auto voor een dagje roadtrippen. We gaan richting Borgund waar een 1000 jaar oude staafkerk staat. BorgundOnderweg staan er nog een paar maar die van Borgund is verreweg het mooist. Hiervandaan is het niet zo ver meer naar de langste tunnel ter wereld, de Laerdalstunnel. Hier kun je een mooie rondje doen door eerst de oude weg over de berg te nemen en daarna terug door de 24,5 km lange tunnel te rijden. De weg bovenlangs, de Aurlandsvegen, is natuurlijk het mooist met slingerende wegen en haarspeldbochten. Boven op het plateau was nog volop sneeuwhoogtesneeuw waar Sonja nog even de sneeuwhoogte checkt. In de afdaling naar Aurlandsvangen hebben de Noren een schitterend uitkijkpunt Stegastein gemaakt. Hier vanaf kijk je op het dorpje Aurlandsvangen en heb je een schitterend uitzicht op het Sognefjord. StegasteinDe eeuwige bus vol met Aziaten was ook hier weer nadrukkelijk aanwezig. In Aurlandsvangen even op een bankje een ijsje genuttigd en daarna via de tunnel het rondje afgemaakt en weer richting Beitostolen. Topdag.

1. Van Nierop:
    30 juni 2017
    Dat is dan ook weer een mooie dag geweest met mooie foto,s groetjes Ma
  2. De Heertjes:
    30 juni 2017
    Wat een prachtige plaatjes weer. Vast enorm genieten!