Dag 10 in Lhasa

2 mei 2018 - Lhasa, China

We hebben veel vrije tijd vandaag dus lekker samen op pad. wel een vest aan want het is een stuk afgekoeld. We slenteren wat door de oude stad, over de groentemarkt en drinken koffie in een westers tentje. Midden in de oude stad staat de Jokhang-tempel die als oudste heiligdom van het Tibetaanse boeddhisme localsgeldt. Rondom de Jokhang loopt de belangrijkste ‘kora’, pelgrimsroute, van Tibet. De gehele dag lopen gelovige Tibetanen hier hun rondjes, ondertussen gezellig keuvelend met hun familieleden. Enkele van de vele pelgrims, die van heinde en verre komen en vaak dagenlang onderweg zijn, werpen zich in de volle lengte van het lichaam op de grond en raken met hun voorhoofd de heilige grond aan. Zo pelgrims lopen hun rondjeleggen zij biddend, met hun hele lichaam, hun pelgrimstocht rondom de tempel af. In de middag gaan we met zijn allen op pad naar het Sera Klooster om de debatterende monniken gade te slaan.

1. Robert Moranc:
    2 mei 2018
    Nur wer dabei war hat es wirklich erlebt. Da habt ihr vielen Menschen einiges voraus!! Weiterhin viel Spaß und spannende Erlebnisse.
  2. Van Nierop:
    2 mei 2018
    dat ziet er dan goed uit nog veel plezier daar.
    Groetjes Ma