Dag 5,6 en 7 naar Xian.

29 april 2018 - Xining, China

dag 5 Beijing. We hebben nog een paar uur over voordat we naar het station moeten. We gaan gezellig samen met de metro (we weten nu hoe de metro werkt) naar de "Tempel of Heaven". Een prachtig mooi tempelcomplex midden in de stad. ( de stad is later gebouwd om al die mooie bezienswaardigheden heen) Het is voor Temple of Heavende derde dag op rij behoorlijk warm. Maar rustig aan. Op het terras een lekker bakkie koffie (kost wat maar dan heb je ook wat) Bedankt ma, het was heerlijke koffie. Om 4 uur vertrek naar het station voor de nachttrein naar Xian. We hebben een open slaapcoupe met 6 bedden en dan 2 coupe's naast elkaar. Een gezellige boel met een hoop drank. Wij dachten dat de Chineesen luidruchtig waren, nou wij als groep waren dat ook (Ron en ik niet natuurlijk!) Echt slapen doe je niet, maar ach.....Naar 13 uur treinreizen bereiken we Xian. Met zijn allen weer in het busje en hop hop naar het terracotta legerTerracotta leger. Daar hebben jullie vast wel eens over gehoord. Een boer wilde in 1974 een waterput graven maar vond deze "schat" De rest is geschiedenis. Een grote toeristische trekpleister voor China. 's avonds eten we in de moslimwijk. Bier schenken op een terras dat mag niet. Dus maar bier gekocht en op de stoep opgedronken om vervolgens binnen lekker te eten. We zijn speciaal naar Xian gekomen voor het terracotta leger, morgen vliegen we alweer door naar Xining. We zijn inmiddels in Xining geland en zitten in onze hotel kamer.  Vanavond gaan we nog even de stad in en dan stappen we morgen op de hemeltrein naar Lhasa. Dat wordt een ritje van 24 uur over bergpassen van meer dan 5000 meter. Gelukkig zijn de coupe's voorzien van extra zuurstof. Dus morgen zo wie zo geen verslagje van ons. misschien weer als we in Lhasa zijn.

1. Van Nierop:
    29 april 2018
    Zo te zien hebben jullie het best naar je zin, met een beetje aan passen moet dat lukken maar het lijkt mij een mooie reis ,nog veel plezier ,groetjes ma
  2. De Heertjes:
    2 mei 2018
    Wat een belevenissen weer, mooie momenten om te koesteren! Geniet maar goed!