Dag 10 De muskusos

4 juli 2017 - Dovrefjell, Noorwegen

We gaan vandaag op pad met een gids. Om 10.00 uur verzamelen we bij het station. Er gaan nog 2 andere stellen mee, dus totaal met zijn zevenen.Waar zijn ze? De voertaal is duits vandaag. In optocht met de eigen auto rijden we naar Kongvold. Parkeren bij een eethuisje, steken de weg over en je loopt gelijk een natuurgebied in. We lopen eerst een flink stuk omhoog en komen op een uitgestrekte vlakte. Dan komen de verrekijkers te voorschijn. Onze gids Johan heeft natuurlijk de beste kijker en doet het speurwerk voor ons. Wij volgen gewoon....... na ongeveer 2 uur lopen muskusossenkomen we aan op de picknikplaats, waar de hutten staan. En guess what........Daar staan 5 volwassenen te grazen met 2 jongen. We gaan er eens even voor zitten, maken foto's, spelen met de verrekijkers, drinken koffie en eten een boterham. Tja....na een half uur op veilig afstandwordt de gids onrustig en valt het woord "zu hause". Dus......volgzaam als we zijn beginnen we aan de terugtocht. De verwachte wandeltijd vandaag was 5 uur. Dat had gids Johan erg goed ingeschat.......Morgen, tja dan is het weer een reisdag. We gaan naar Alesund via de Trolstiegen. Spannnneeeennndddd.

1. De Heertjes:
    4 juli 2017
    Wat een prachtig land is het toch. Ik snap dat jullie genieten en wij genieten door de mooie foto's en levendige verhalen een beetje mee.
  2. Van Nierop:
    4 juli 2017
    Wat mooi is het daar en mooie foto,s gemaakt het ziet er goed uit groetjes ma
  3. Marco:
    5 juli 2017