dag 13,14 en 15

8 mei 2018 - Shigatse, China

Dag 13. We zijn de hele dag in Shigatse en bezoeken hier het Tashilunpo klooster. dit klooster is in 1447 gebouwd onder leiding van de eerste Dalai Lama. In die tijdshigatse leefden er 3000 monniken, nu nog maar 600. Ook lopen we hier de pelgrimsroute om het klooster ( de Kora) Dag 14. Vandaag rijden we met de bus naar Gyantse. Dit is maar een klein stukje dus genoeg tijd om vaak te stoppen en foto's te maken. In Gyantse zijn de chinese invloeden nog niet zo groot dus meer authentieke sfeer. Hier bezoeken we de Kumbum Stupa. De grootste in Tibet en Stupa van Gyantseeen van de mooiste bouwwerken van het land. Dag 15. Vandaag reizen we terug naar Lhasa met de bus. Een mooie reis over 3 hoge passen. De hoogste is 5200 meter. Er zijn een aantal medereizigers die veel last hebben van de hoogte (misselijk, hoofdpijn of een bloedneus) Wij fladderen er doorheen, geen klachten. Maar.....het kan iedereen overkomen. s' Avonds in Lhasa lopen we nog een rondje en eten bij Dunya. De wifi is slecht. Nu zitten we in de lobby van het hotel. Dadelijk stappen we in de bus die ons naar het vliegveld zal brengen. We gaan weer terug naar China.......