Dag 13 Goudkoorts

16 juli 2019 - Fairbanks, Alaska, Verenigde Staten

Het is hier niet alleen heet....maar we hebben ook last van goudkoorts!!! We bezoeken een open luchtmuseum waar we uitleg krijgen hoe men vroeger het goud uit de grond haalden.

Dregde nr8

Tot slot mogen we zelf ook “pannen” . Het zeven van zand en water waardoor er goud overblijft. Het is ons gelukt. We hebben voor 28 dollar aan goud gevonden. ( ik denk dat het nep is, Ron niet)  Een aandenken aan een leuke ochtend.

goudpannenGOUD !!!!!!

In de middag bezoeken we het “ museum of the north”. De naam zegt het al, alles wat met Alaska te maken heeft, de pijplijn, dieren en hoe men vroeger hier leefden. Ook de bosbranden en aardbevingen komen aan bod. In de avond bezoeken we nog het IJsmuseum. We gingen vandaag dus van Goud naar Koud......

ijs sculpturen museum

Morgen stappen we weer in de auto. We zijn nu in de noordelijkste stad van onze trip. Hier is ook waar het asfalt ophoud en de weg over gaat in gravel zou je verder naar het noorden gaan. Dat doen we dus niet, wij gaan naar het zuiden om uiteindelijk over een dag of 10 weer in Anchorage te eindigen.

1. Van Nierop:
    16 juli 2019
    dat lijkt mij wel leuk goud zoeken of het nou echt is of niet je heb het natuurlijk gedaan en op dat ijs zitten lijkt mij ook geen pretje maar het gaat om de foto dat is gelukt nog veel plezier groetjes Ma
  2. Yvette:
    16 juli 2019
    Jullie hebben het er maar druk mee :)
  3. Paula:
    16 juli 2019
    Op de foto met de ijssculpturen zie ik veel kou... maar ook heel veel warmte! Geniet saampies maar lekker van weer zo'n mooie reis.
    Paula
  4. Rosa:
    Mooie foto s!!!!
    Heeeeel veeeel plezier!!!!!
    Wauw die zeearend gaaf zeg!!!!