Dag 8 naar Lhasa en dag 9 in Lhasa.

1 mei 2018 - Lhasa, China

We hebben nog een paar uur voordat de trein vertrekt. We gaan met zijn allen naar het Kumbum klooster met een gids. Het meest opmerkelijke waren de botersculpturen door de monniken gemaakt. De beste worden eruit gekozen en tentoongesteld elk jaar opnieuw. Na het jaar worden ze verbrand en geofferd. Ook hebben we een grote zandmandala gezien. om 2 uur vertrekt de trein naar Lhasa. aankomst in LhasaDeze zal er 22 uur over doen en gaat over hoge passen (5500 meter) 2 van de 10 reisgenoten zijn ziek geworden en hebben zuurstof gekregen onderweg. Het lichaam moet wennen aan de hoogte, dus rustig aan en veel water drinken.Om 2 uur zijn we in het hotel en hebben een vrije middag. Wij gaan samen de oude stad in. Hier Lhasazijn we een bezienswaardigheid. Zeker Ron die bijna 2 keer zo groot is als de locals. Nu net hebben we gegeten bij restaurant Dunya, in handen van nederlanders die er al 20 jaar wonen. Een hele uitgebreide menukaart o.a ook pizza. Maar daar doet deze groep niet aan. We bestellen allemaal iets Tibetaans en ik als toetje.....koffie met appeltaart.Haha....