IJsland Dag 10

22 mei 2013 - Laugar, IJsland

Vandaag was een beetje een trieste dag, het weerbericht voorspelde voor vandaag veel regen. Omdat de vooruitzichten voor morgen beter leken hebben we besloten de walvistour 1 dag uit te stellen. We zijn daarom naar Akureyri gegaan. Deze plaats wordt ook wel de hoofdstad van het noorden genoemd, er wonen welgeteld 17.000 inwoners. Hier hebben we even door de stad gewandeld, alhoewel het droog was, was het behoorlijk koud (5 graden) en met een pittige wind was het niet echt prettig buiten. Daarna toch maar even naar Husavik gereden (hier liggen de boten voor de walvistour). Bij het boekingskantoor kregen we te horen dat alle trips van vandaag geannuleerd waren ivm de harde wind. Maar de vooruitzichten voor morgen zijn een stuk beter dus hebben we alvast een vrijblijvende reservering gemaakt. Daarna zijn maar naar ons hotel gegaan waar we dus al vroeg in de middag waren, ben dus alvast begonnen met het fotoalbum. Morgen de walvistour als het weer meezit en op naar ons volgende hotel.

1. Van Nierop:
    23 mei 2013
    Wat jammer he, het is hier ook niet veel warmer zo,n 12 graden en veel vanmorgen was het op balkon maar 8 graden vandaag woord de koudste dag
    Ik hoop dat jullie boot tocht nu wel door gaat het is zo jammer als je je ergens op verheugd dat het niet door gaat .maar ik wens jullie nog veel plezier groetjes Ma
  2. De Heertjes:
    23 mei 2013
    Misschien verloopt de tocht niet geheel volgens plan en zoals jullie hadden gehoopt, maar wat jullie hebben gezien (en wij op foto's) is in ieder geval prachtig!