Reisdag

25 februari 2014 - Punakaiki, Nieuw-Zeeland

Goedemorgen allemaal,

het is voor ons weer een reisdag, weer een stukje noordelijker. Hoe verder naar her noorden hoe mooier het weer lijkt wel.We laten de gletsjers achter ons en gaan op zoek naar de Pancake rocks. Als je ze ziet weet je precies waarom ze zo heten.We gaan over de Arthur's Pass Arthurs pass(deze slingerwegen over de pas zijn Ron zijn favorieten, als een kind in de speeltuin en hij zingt lekker met de muziek mee) Als we bijna boven zijn zien we eindelijk voor het eerst de Kea. Dit is een papagaaiachtige vogel die ontzettend brutaal en stout is.Ze zijn een plaag hier maar voor de toerist eigenlijk wel lachwekkend.Ze eten bv het rubber van de autoportieren of je eten van de picknicktafel.Na het eten gaan we nog naar de Pancake rocks want dan is het hoog water en dan slaan de golven hoog tegen de rotsen aan.Morgen even kijken of we het kunnen filmen....Nu word ik naar buiten geroepen om de sterrenhemel te aanschouwen.

1. Van Nierop:
    25 februari 2014
    die vogel is wel groot he maar toch een vogel gezien ik hoop dat je nog meer mooi zal zien maar dat kan ook niet anders groetjes Ma