Dag 4

28 juni 2017 - Beitostølen, Noorwegen

Vandaag is een reisdag. We rijden van Oslo naar Beitostolen een ritje van zo'n 230 Km. In Oslo is het behoorlijk druk mede door de wegwerkzaamheden die daar overal lijken te zijn maar uiteindelijk veranderen de drukke 4-baans snelwegen in rustige 2-baans autowegen die ons al slingerend door het prachtige landschap voeren. Noorwegen is niet alleen bekend om z'n fjorden maar ook om z'n Stavkirke (staafkerken).Staafkerk Reinli Een korte omweg via een smal omhoog slingerende weg brengt ons bij de staafkerk van Reinli (gebouwd in 1326) Hier eten we zittend op een steen ons boterhammetje en genieten van de omgeving. Daarna naar Beitostolen. Het is wel even zoeken waar we moeten inchecken (minpuntje voor de reisorganisatie). Een vriendelijke dame van de Tourist Info helpt ons op weg en voor we het weten zijn we in ons luxe onderkomen voor de komende 3 nachten. Beitostolen is een skioord dus er staan hier veel hotels, appartementen en er zijn veel restaurants. Wij zitten dus met z'n 2-en in een famile-appartement met ligbad, sauna, woonkamer, keuken met eettafel voor 6. Ietwat overdreven voor ons maar je hoort mij niet klagen. ik lig alvast onderuit in de relaxfauteuil. Tot morgen..

1. De Heertjes:
    28 juni 2017
    Een beetje luxe kan nooit kwaad toch?
  2. Helen en Marco:
    28 juni 2017
    Klinkt heerlijk!
  3. Van Nierop:
    29 juni 2017
    dat is wel aan jou besteed zo,n vakantie en genieten en relaxfauteuil
    ik wens jullie nog veel plezier groetjes ma