Dag 18 in en om Kennicott

22 juli 2019 - Mccarthy, Alaska, Verenigde Staten

Vandaag zijn we nog de gehele dag in Kennicot. Op het programma staat een wandeling naar de Erie mijn. Het eerste stuk is hetzelfde als de weg naar de gletsjer. Wij gaan dus niet naar beneden naar de gletsjermaar vervolgen de bosweg omhoog. Dit is allemaal nog goed te doen......het laatste stuk is wat pittiger. Voor Ron een makkie maar voor mij....mmmm.

Wandelen op en richeltjeLangs de gletscher

Het pad wordt steeds smaller en onoverzichtelijker door de bossage. Dit is het punt om het voor gezien te houden, helaas niet de mijn gezien. Wij zochten de mijn op ooghoogte van het pad. Hadden we maar naar boven gekeken, daar stond hij, tegen de rotswand aan. Nog zo ver van ons verwijderd. Wel foto’s kunnen maken, maar dat is toch niet hetzelfde....helaas.

Erie mijn

In de namiddag lopen we nog één keer door het stadje om foto’s te maken en genieten van het mooie weer ( het zag er vanmorgen nogal donker uit, dus we hadden de regenjassen mee) en van elkaar.... Morgen om 8.30 staat de terugvlucht gepland.