Dag 3 naar de beren

6 juli 2019 - Homer, Alaska, Verenigde Staten

De wekker stond op 4.30 uur, maar we waren ruim voor de wekker wakker.

We zitten nog niet helemaal in het goede ritme, of waren we toch een beetje nerveus voor de beren???  We melden ons om 5.30 bij de hangar.  Na de nodige instructies en we krijgen allemaal (4) een paar lieslaarzen te leen gaan we dan echt op pad. Ik krijg de mooiste plaats toebedeeld in het vliegtuigje ( een cessna) nl als coopiloot. Nou..dan heb je een mooie taak.  Je mond houden en overal afblijven......Het uitzicht is spectaculair en we landen op het strand. Op naar de beren...dat duurt niet lang of ze komen om de beurt uit het struikgewas.

DSC_5285

Dat hadden we natuurlijk ook met ze afgesproken.....dat ze hun neus zouden laten zien vandaag....We naderen de beren op vrij korte afstand. We blijven als groep dicht bij elkaar en gaan op onze knien zitten om foto’s te maken. De beren voelen zich dan op hun gemak, niemand die ze stoort in hun grazen en wij maken veeeel foto’s en filmjes. Op het eind was het nog even druk om ons heen met de beren.

DSC_5252Een moeder met 2 jongen voelde zich bedreigd door 2 mannetjes dus zij moest vluchten en de mannetjes er achteraan. Wij stonden in het midden van dit tafereel. Spectaculair. Wij hebben een top dag gehad.

DSC_5204

Morgen stappen we weer in de auto, dan gaan we naar Seward.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Van Nierop:
    6 juli 2019
    dat ziet er goed uit jullie dag kon niet meer stuk dan vandaag maar weer genieten veel plezier
    Ma
  2. Rosie und Robert:
    8 juli 2019
    Das muss ein unvergessliches Erlebnis sein, Bären live in der Wildnis gesehen zu haben.