Tongariro Alpine Crossing

10 maart 2014 - Tongariro National Park, Nieuw-Zeeland

Vandaag was weer een top dag. Al begon hij wel wat vroeg. De wekker ging vanochtend al om 06:15, even snel gegeten en met de auto op weg naar het eindpunt van de Tongariro Alpine Crossing. Daar stond een bus te wachten die ons naar het beginpunt zou brengen. De Tongariro Crossing wordt vaak de beste ééndagstocht van Nieuw Zeeland genoemd, hij is 19,4 Km lang en omvat gevarieerd en spectaculair vulkanisch terrein en wij hadden er zin in. Maar we waren niet de enige, ik schat zo'n 200-tal andere wandelaars stonden ook op het punt te gaan Me and my Preciousbeginnen. Gelukkig waaierde dat aardig uit naarmate we stijler moeten klimmen maar alleen gelopen hebben we nergens. We hadden weer mazzel met het weer, was het gisteren nog zwaar bewolkt met regen, vandaag hadden we zon en een blauwe hemel Waardoor we prachtig uitzicht hadden op de vulkanen en het omliggende gebied. Hoogtepunten waren natuurlijk Mount Ngauruhoe,emerald lakes beter bekend als Mount Doom uit de film Lord of the Rings, de Emerald lakes en de Red Crater. Uiteindelijk waren we rond half drie weer bij de auto, Vandaag doen we niets meer ik heb moeie voeten.

1. Van Nierop:
    10 maart 2014
    Hallo Luitjes
    Gelukkig hebben jullie mooi weer gehad , en hebben jullie ook mooie foto,s kunnen maken, jullie staan er goed op, daar boven op die berg dat ben jij sonja , ik heb gisteren buiten gezeten het was erg warm hier, Ik wens je nog veel plezier en geniet er maar vann Groetjes Ma