Kapiti eiland

9 maart 2014 - National Park, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal, daar zijn we weer. Gisteren zijn we naar Kapiti eiland geweest. Dit eiland is sinds 1897 een natuurreservaat waar je alleen maar kan komen als je een vergunning hebt. Ze hebben er jaren over gedaan om dit eiland vrij te maken van ratten, muizen en andere zoogdieren welke op vogels jagen. Voordat wij dan ook op de boot mochten werden onze rugtassen gecontroleerd op aanwezigheid van dit Wekasoort ongedierte. Het eiland is nu dus een vogelreservaat geworden waar een aantal vogels te zien zijn welke nergens anders meer voorkomen.Wij komen natuurlijk om een kiwi in het wild te zien. Wij waren met een groep van 10 man waarvan 8 nederlanders (kom je echt overal tegen) 's middags met de groep een wandeling gemaakt en een hoop vogels gezien. Na het eten en vakantieverhalen uitwisselen zijn we om een uur of 10 met een gids op zoek gegaan naar de kiwi (de kiwi is een nachtdier en kun je dus overdag niet zien) We hebben bijna 2 uur lang achter onze gids aangeslopen (alhoewel de gids waarschijnlijk vond dat hij met een kudde olifanten op pad was) en wilden het al bijna opgeven toen we uiteindelijk toch nog 1 kiwi zagen, Yes! die kunnen we ook afstrepen van ons lijstje. Vandaag zijn we naar Tongariro National park gereden waar we morgen de Tongariro Alpine Crossing willen gaan lopen. Hopen dat het wat beter weer is als vanmiddag want het kwam met bakken uit de lucht.

1. Marco:
    9 maart 2014
    Dat klinkt weer als een mooi avontuur en....je hebt 'm vastgelegd de Kiwi! Ik hebt natuurlijk even gegoogled en de andere vogel is een Kaka. Een nieuwsgierige papagaaisoort, met mooie rode vlekken onder hun vleugels. Komt nergens anders op de wereld voor. Hopelijk wordt het droog en volgt er nog een mooie wandeling door het park voor jullie.
  2. Van Nierop:
    9 maart 2014
    Ik lees het al jullie hebben nu toch nog mooie vogels gezien ik hoop dat het ook voor jullie goed weer blijft het is hier echt voorjaar bijna de hele dag zon,dus geniet maar van de natuur.
    Groetjes Ma
  3. Marco:
    9 maart 2014
    Geen kiwi, maar een Weka zie ik nu (was nog vroeg zo op de zondagochtend). Ook leuk hoor