noordereiland

7 maart 2014 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal, were are back on track, en veilig aangekomen op het noordereiland.
Nog even een update over onze laatste dagen op het zuidereiland: Nadat we de omgeving van Abel Tasman NP hadden verlaten zijn we op weg gegaan naar onze laatste slaapplaats. Ergens achteraf in een valley Badkamer(wij wisten dit van te voeren dus geen medelijden) was er een oude schaapscheerdershut voor ons gereserveerd. Hij is ietwat gemoderniseerd maar het sanitair en de douche waren toch echt buiten. Geen straf om buiten te badderen (de badkuipen worden verwarmd door barbequebranders, het duurde ongeveer een uur voordat het water echt lekker was om erin te gaan). Met een fles wijn erbij hebben we ons prima vermaakt en gekeken naar de zonsondergang. Gisteren zijn we naar Picton gereden van waar de Ferry naar het Noordereiland vertrekt. We laten onze Toyota achter en maken de overtocht naar het noordereiland. Weliswaar met 3 uur vertraging, maar hij vertrok in ieder geval. Dat schijnt de laatste 2 dagen niet gebeurd te zijn vanwege de storm. Nou moet ik zeggen, het was vandaag op het open water ook nog niet lekker rustig, maar oké. Op zoek naar onze nieuwe huurauto. het duurt even maar dan heb je ook wat. Een Nissan Xtrail 4 wheel drive. Een upgrade voor het lange wachten?Wellington We zullen het niet weten. Maar ik moet toegeven, zo voor ons 2-en is het wel een beetje overdreven. Het is al 10 uur als we eindelijk in onze hotelkamer zijn. Het was een lange dag we zijn moe en gaan slapen.
Vandaag hebben we de toerist uit gehangen in Wellington, een ritje met de Cable car de botanische tuin bezocht en door het havengebied geslenterd. Morgen gaan we naar het noorden.

1. Van Nierop:
    7 maart 2014
    Hallo luitjes
    Dat hebben jullie toch maar mooi gehad, zo,n lux bad en ook nog buiten,ik denk wel dat jullie het erg naar je zin hebben met al die mooie verhalen,
    geniet nog maar lekker er van,
    Veel liefs Ma
  2. Johan:
    7 maart 2014
    Was ik toch als een gek aan het tikken, ben nu alles weer kwijt.
    Maar goed, goedemorgen jullie beiden op deze 8e maart, prachtige verhalen en vele avonturen hebben jullie reeds beleefd, het springen van Sonja zag er fantastisch uit, alleen jammer dat de sprong van Ronald niet is opgenomen :-).
    Wij wensen jullie nog een voorspoedige reis en vakantie en weer gauw tot ziens.