Wandelen in Abel Tasman

4 maart 2014 - Mahana, Nieuw-Zeeland

Hallo, daar zijn we weer. Gisteren hebben we een lange wandeling gemaakt over een klein gedeelte van de Tasman Coast Track. Deze track loopt langs Abel Tasmande kust van het Abel Tasman National Park en is zo'n 54 Km lang en erg populair bij backpackers waarvan we er een behoorlijk aantal voorbij hebben zien komen. We hebben ons door een Sea Shuttle (soort busdienst op het water) laten afzetten op Torrent bay en zijn vandaar teruggelopen naar het begin van de track waar onze auto stond. In totaal toch nog 16,5 Km door voornamelijk regenwoud met af en toe een verlaten goudgeel strandje.

Vandaag hebben we niet veel gedaan, we zitten in een wijngebied, dus zijn we naar een van de vele wijnboeren gegaan om even te proeven en een flesje te scoren. Die gaan we morgen in "off the map" opdrinken om afscheid te nemen van het Zuider eiland. Off the map is de naam van de laatste plek waar we overnachten. Het heet zo omdat het te midden niets ligt, geen dorpje in de buurt, geen internet, geen telefoon dus compleet afgezonderd van de buitenwereld. Het eerstvolgende reisverhaal zal dus van het noorder eiland moeten komen, tenminste als de veerboot vaart, vandaag was op het nieuws het bericht dat de veerboot vanmiddag na 5 mijl is terug gekeerd vanwege zware storm en golven tot 7 meter hoog en dat ze niet meer varen tot het weer wat kalmer wordt.

Helen,

Vogels zijn bijna niet te fotograferen in Tasman, je hoort ze wel maar door de dichte begroeiing zie je ze bijna nooit, ik heb wel een mooie foto van een shag kunnen maken, de foto van de Pukeko is gemaakt naast het huisje waar we overnachten.

1. Van Nierop:
    4 maart 2014
    Ja ik had je al gemist gisteren, Ik wens je toch nog veel plezierEn groetjes Ma
  2. Marco:
    4 maart 2014
    Hallo daar! Klinkt weer als 2 heerlijke dagen in een mooie omgeving en aan de foto's te zien hebben jullie lekker weer.
    Ja, lastig vogel vast te leggen in zo'n dicht gebied, maar je hebt er toch 2 op de foto. Hoewel......de Shag natuurlijk "gewoon" een (kuif)Aalscholver
  3. Marco:
    4 maart 2014
    Ja hoor, verdwijnt een deel m'n tekst! Dus even verder........een (kuif)Aalscholver is, maar de Pukeko is typisch NZ lees ik en maakt het weer helemaal goed
  4. Marco:
    4 maart 2014
    Ja hoor...daar gaan we weer..........
  5. Marco:
    Ik geef het op