Dunedin

17 februari 2014 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

De eerste week zit er helaas al weer op. Gisteravond zijn we nog naar de blauwe pinguins wezen kijken, dit is de kleinste van alle pinguin soorten. PinguinPer dag leggen ze tot wel 75 Km af om eten bij elkaar te scharrelen om vervolgens 's avond weer terug aan land te komen. Omdat dit altijd op dezelfde plaats is en rond dezelfde tijd hebben de Nieuw Zeelanders er een mooie atractie van gemaakt. Wij staan op een tribune langs het pad dat de pinguins altijd gebruiken om de duinen in te gaan, ze zijn de mensen al aardig gewend want ze passeren ons op maar een meter afstand en sommigen duiken zelfs onder de tribune om een slaapplaats te zoeken. Het was geweldig om deze kleine beestjes over het strand te zien waggelen en de duinen in te zien klimmen.
Vandaag nog even Dunedin in gegaan, een van de grootste steden van het Mozaiek vloerZuidereiland met mooie statige gebouwen en een schitterend treinstation met een mozaiekvloer van Royal Doultonporselein. We wilden vanmiddag nog wat gaan wandelen maar helaas zat het weer niet mee. Een regenbuitje heeft ons de rest van de dag binnen gehouden, wel lekker lang in de jacuzzi gelegen. Morgen hebben we een lange rit voor de boeg, zo'n 6 uur rijden via de toeristische route naar Manapouri.

1. Van Nierop:
    17 februari 2014
    dat is wel leuk als die beestjes zo tam worden mooie foto .
    mijn bloed druk is gelukkig gezakt dat wilde ik even melden .
    Verder nog 4 fijne weken .
    Groetjes Ma