Dag 14 acclimatiseren Salt Lake City

4 juni 2016 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

Het is warm en dat waren we niet gewend. Even voor de duidelijkheid. in Yellowstone en Teton was het 's ochtends fris (rond het vriespunt) en werd het in de loop van de dag zo tegen de 20 graden, lekker temperatuurtje dus. Hier in Salt Lake was het vanochtend 28 graden en dat is in de middag tot boven de dertig gestegen, dus dat was behoorlijk puffen.

Salt Lake is gesticht door door 143 mannen, 3 vrouwen en 2 kinderen. dit waren mormoonse pioniers die trachten te Salt Lake city Templeontsnappen aan de geloofsvervolging in Europa. Salt Lake is daarom zo'n beetje de hoofdstad geworden voor de Mormonen. De grote trekpleister van de stad is Temple Square met de Salt Lake City Temple waar men 40 jaar aan gebouwd heeft, er staan nog diverse ander gebouwen kortom het is een enorm complex geworden. Maar we zijn eerst even naar The Family History Library geweest, hier houden de Mormonen de geboorteregisters van alle landen bij.

boeken zover je kan zien

Nu zijn wij niet erg geïnteresseerd in genealogie maar dit wilde ik toch wel een keer zien. Rijen met boeken, kasten vol met microfilms indrukwekkend. Temple Square zelf was ook fraai, het was vandaag blijkbaar trouwdag voor de Mormonen want we hebben denk ik wel 12 verschillende bruidsparen gezien vandaag.(allemaal erg jong net in de 20 aan de smoeltjes te zien). Ze moesten allemaal op de foto met de Tempel. Na Temple Square zijn we nog even een Mall ingedoken, alles poep chic, niets voor ons dus. Morgen weer een lange reisdag voor de boeg. We gaan weer de natuur in, we gaan naar Bryce..

1. Van Nierop:
    5 juni 2016
    Het lijkt wel een zand pad tussen al die boeken gelukkig hoef je ze niet allemaal te lezen,hele mooie foto,s voor je album . nog lekker genieten . veel liefs Ma
  2. De Heertjes:
    5 juni 2016
    We reageren niet iedere dag maar kijken wel vol verwachting uit naar jullie reisverhalen en foto's! Ziet er allemaal weer geweldig uit. Jullie maken weer een prachtige reis en komen met een koffer vol verhalen en foto's thuis. Geniet nog even lekker en wij genieten op de achtergrond met jullie mee!