IJsland Dag 5

17 mei 2013 - Brunnholl, IJsland

Vandaag is het weer een reisdag, we gaan naar het oosten en passeren onderweg het gletsjermeer Jökulsárlón. Helaas zit het weer vandaag niet mee. Hoewel het bij vertrek nog zonnig was begint het halverwege de reis al te regenen. Bij het gletsjer meer hebben we een nog wel even een klein stukje kunnen wandelen toen de regen wat minder hard ging, maar van de geplande boottocht op het meer is niets gekomen. De boten voeren niet uit omdat de vaarroute geblokkeerd was met ijs (Ja-Duh).

Verder hebben we niet veel gedaan,we zijn nog even in in het visserdorp Höfn wezen kijken, maar in de regen is dat toch minder leuk. We overnachten in een boerderij-hotel in het plaatsje Brunnholl (nou ja plaatsje, de boerderij is het plaatsje) hier is in de directe omgeving echt helemaal niets. Wij slapen in een gebouw tussen de boerderij en een stuk land met koeien, maar alles is keurig verzorgd en van alle gemakken voorzien. Vanuit onze slaap kamer kijken we op een gletsjer genaamd Flaajökull.

Morgen schijnt het wat op te klaren, dus we gaan nog een poging wagen voor een boottocht op het gletsjermeer.

Tja en als het toch niet lukt hebben we pech, want dan gaat de reis toch echt verder naar het noorden.

1. Van Nierop:
    18 mei 2013
    wat jammer van het slechte weer hier is het ook al niet beter
    gisteren was ik naar een paarde melkerij geweest in nieuwveen het was erg leuk maar veel te koud en regen
    ik hoop dat jullie vandaag je boot tocht kunnen maken met ook wat beter weer nog veel plezier groetjes ma
  2. Marco:
    18 mei 2013
    Dat zou inderdaad spijtig zijn, maar hopelijk zijn de weergoden jullie morgen goedgezind!