Dag 14 van Kanab naar Torrey

1 juni 2012 - Torrey, Utah, Verenigde Staten

Vandaag via de Scenic Byway 12 naar Torrey. Een prachtige route waar we alle tijd voor hadden.

En JAWEL we zijn aangehouden door de Sherrif!! Sonja reed 43 miles ph waar 30 was toegestaan. In spanning wachten we af terwijl de sherrif met zwaailichten achter ons stil stond en nog even op zich liet wachten (kenteken check waarschijnlijk). Uiteindelijk kwam hij naast Sonja staan; Goodmorning, wher're you from? Do you know the speed limit here? Ehh 30 miles ph. Correct and do you know how fast you were going? 35? probeert Sonja zonder blikken of blozen. No, m'am 43...You know that this could cost you $115? Oeps...Well, (en met een big McCleans smile): I will give you a warning this time en we konden onze weg vervolgen.

Tijdens de rit kwamen we langs Calf Creek Falls, waar we de auto konden parkeren voor een wandeling naar de Lower Calf Creek Falls. Aangegeven als een niet heel erg zware wandeling, maar vanwege de warmte en het mulle zand ook niet echt als licht aangegeven.waterval We hadden tijd genoeg voor een kleine wandeling, dus waarom niet. Pfff, het leek wel een desert walk.....Een kleine 2 uur heen en 1,5 uur terug. HEET en dan ook nog eens door het mulle zand, maar de waterval was de wandeling zeker waard!

Aangekomen in Torrey bij Best Western Capital Reef Resort. Mooie kamers waar we vanaf een patio uitkijken op de Red Rock Cliffs....

Na een douche (die hard nodig was om al het zand af te spoelen) sluiten voldaan de dag af.

Morgen naar Moab......

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Paula:
    1 juni 2012
    Wat is het heerlijk om mee te reizen en te genieten zonder zweet en moeie benen! Kijk steeds weer uit naar jullie avonturen. Jammer dat Sonja haar grenzen weer niet kent. Helens moeder noemde 10 juni als verjaardag, maar het kon ook de 1ste juni zijn. Ik stuur de felicitaties alvast de zee op en hoop dat ze goed aankomen.
    Helen, je moeder was de eerste keer wat wantrouwend, maar nu komt ze me stralend tegemoet. Ze is ook voor mij zeer zorgzaam met koekjes en zo en wanneer ik aangeef dat jij op vakantie in Amerika bent is ze zo blij voor je, want je bent zo'n goede meid en hebt het verdiend. Enne.. Marco is toch wel mee? Je begrijp dat alles hier oké is. Mazzel, mazzelkonten!
  2. Aad en Thea:
    1 juni 2012
    Jeetje...wat een avonturen maken jullie mee! Lijkt wel een Amerikaanse film waarin jullie de hoofdrollen spelen..Mmmh effe denken voor een titel....
    Alleen al de foto's, zo overweldigend dat moet in jullie beleving toch het idee geven op een andere planeet te zijn?
    Kijken uit naar Moab!

Titel: 4 Dutch and the Amazing World!

gr. Aad en T.
  3. Van Nierop:
    1 juni 2012
    dat zijn we toch niet gewent van Sonja dat ze te hard rijd? maar ja het kan zo maar gebeuren met zo,n grote slee Groetjes Ma
  4. Maaike:
    2 juni 2012
    hahaha , echt iets voor Sonja , met een BIG smile onder een boete uit komen , heel slim :D