Dag 16 Van Moab naar Mexican Hat

3 juni 2012 - Mexican Hat, Utah, Verenigde Staten

Vandaag is Helen jarig (bedankt voor jullie lieve felicitaties!) en op een paar wolken en een paar spetters na, wordt het weer een zonnige warme dag.

Voordat we naar Mexican Hat gaan, eerst nog even shoppen voor leuke hebbedingetjes in Moab.  Dit kwam mooi uit, gezien de hoofdstraat (waar we geparkeerd stonden) afgesloten werd voor de Rodeo Parade. De mannen werden dus wel even bezig gehouden, terwijl Sonja en Helen op pad gingen.dead horse point

Vervolgens bezoeken we eerst nog Dead Horse Point, waar de Colorado River een u-turn om de Cayon maakt. Nadat dit door de mannen is vastgelegd, op naar Mexican Hat.

Het is op zijn zachts gezegd heet, de temparatuur loopt op tot 36 graden. We maken er dus verder een rustige dag van. Super gegeten in het bij het motel gelegen restaurant. Het bij het gerecht geserveerde Fried Bread is heerlijk. Een plat brood, qui smaak een beetje een kruising tussen donut en oliebol, en dan zo groot als een bord. Naar keuze met honing te besmeren (voor Thea en Aad zoals de Griekse donuts). Soms moet je even geen calorieen tellen! Na een lekker dessert gaan we nog lekker even in de schaduw op de veranda.

Het was een leuke dag........

1. Van Nierop:
    3 juni 2012
    wat een leuke foto van die eekhorn, het zijn hele anderen kleuren dan in ons land, maar erg mooi ik hoop dat jullie een fijne dag gehad hebben maar zo te lezen zit dat wel goed.Genieten jullie nog maar hoor, Hier is het mooie weer voorbij het is een regen dag .
    Groetjes Ma
  2. Yvette:
    Klinkt weer lekker!
    En en hebbedingen zijn altijd leuk :D
    kus

en gefeliciteerd helen
  3. Andrea:
    Helen, nog GEFELICITEERD!!!
    Wat leuk om jullie verhalen te volgen en wat een mooie foto's.
    Geniet ervan en de groetjes uit leidschenveen.
  4. Aad en Thea:
    3 juni 2012
    Loukoumades of Fried Bread, ze hebben ongetwijfeld evenveel calorieën! Met die hitte heb je gewoon wat extra suikers nodig....toch?
    Mexican Hat kunnen ze beter Mexican Heat noemen, wat een temperatuur zeg en als er geen wind staat kan het moordend heet zijn.
    Maar ach...je moet er wat voor over hebben!
    Op naar het volgende avontuur!!!

gr. Aad en T.